Van Baguio naar Subic - Reisverslag uit Baguio City, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu Van Baguio naar Subic - Reisverslag uit Baguio City, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu

Van Baguio naar Subic

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Grupo

27 Juli 2017 | Filipijnen, Baguio City

Het was een enerverende dag vandaag...vanwege het slechte weer hebben we onze bestemming gewijzigd...niet de bergen in maar in plaats daarvan richting kust...4 uur rijden volgens planning maar dat bleekbiets langer te zijn...onderweg wel een paar leuke stops. De eerste was bij een paar rijstvelden. Omdat we niet naar Benaue konden wilden we op zijn minst wel een foto van een ander rijstveld wat prima is gelukt. Ook moesten er een paar mensen plassen en ook dat was geen probleem want een vriendelijke mevrouw vond het goed dat we bij haar thuis op de WC gingen, heel gastvrij!
De tweede stop was bij de kerk van Manoag, een pelgrimsoord waar mensen hun auto laten zegenen voor een veilige reis. Dit hebben wij niet gedaan maar uiteraard wel kaarsje opgestoken voor al onze geliefden. Wat vooral ook leuk was is dat wij echt ook een bezienswaardigheid zijn..Vooral de blondines in ons gezelschap oogsten veel belangstelling, leuk maar ook een beetje spannend want dat zijn we niet gewend natuurlijk. Na de kerk zijn we gestopt om iets te eten, in een spiksplinternieuw winkelcentrum langs de snelweg..nieuw maar nog niet af: wél eten maar géén cola en ook géén thee! Daarna was het nog een uurtje rijden maar ineens kwam het met bakken uit de hemel vallen en dan bedoel ik echt met bakken. JR is zelfs even gestopt omdat hij niks meer zag, gelukkig werd het al snel wat minder en hebben we veilig onze bestemming bereikt en zitten we nu bij te komen in een hotel aan de zee met zwembad. Ik moet wel eerlijk zeggen dat dat beter klinkt dan het is..het strand is vies en helaas ook een paar onwekome gasten (kakkerlakken) in onze kamer die vakkundig zijn uitgeroeid door de housekeeping. Maar ach...een paar biertjes verder kunnen we weer lachen en liggen de kids alsnog in het zwembad....op naar morgen!

• 27 Juli 2017 - 22:25

Oma :

Ja dat hoort er allemaal bij in de Filipijnen, het zou ook eens allemaal vlekkeloos verlopen, maar dit soort dingen houden het wel spannend. Leuk om jullie vanmiddag even gezien en gesproken te hebben.

• 28 Juli 2017 - 18:05

Pl Nimwegen ,nellie :

28 7 2017 goedenavond samen het is hier nu 6 uur en zit jullie dagboek te lezen wat weer een mooi verhaal jullie hebben veel te doen zonde van die regen allemaal maar ik geloof wel dat jullie genieten elke dag want er altijd wel iets anders zo ook met die kakkerlakken vreselijk zeg maar het lijk mijn prachtig als je de zon onder ziet gaan daar en dan die lange reis in de auto maar ja ook dat hoort er bij wil je alles zien maar nu zitten jullie in een pracht Luuks HOTEL en hoop dat jullie daar lekker kan eten en een heeerlijk wijntje kan pakken en een goed ontbijt krijgen maarja komt goed en dat maria beeld was prachtg ook een hele mooie foto hoor we wensen jullie weer een hele mooie dag toe groetjes xxx