Boracay - Reisverslag uit Taal, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu Boracay - Reisverslag uit Taal, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu

Boracay

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Grupo

06 Augustus 2017 | Filipijnen, Taal

We moesten er vroeg uit voor Boracay, 06.15 ontbijt en 07.00 uur busje in naar het vliegveld. Je zou verwachten dat het op zaterdagochtend zo vroeg wel meevalt met het verkeer maar dat is verkeerd gedacht, in Manila gaat het 24/7 door. Onderweg enorm veel politie op de been want er is een belangrijke Aziatische top bijeen, net zoiets als de G7 maar dit heet dan de Asean 50. Aan de politiemacht te zien is men niet van plan om iets aan het toeval over te laten. Wij bereiken het vliegveld na een ruim half uurtje en vanaf dat moment loopt alles gesmeerd! De check in gaat vlot, het vliegtuig is op tijd en ziet er goed uit. Het is 40 minuten vliegen, inclusief maaltijd..lukt allemaal net! Eenmaal geland staat er een bus klaar om ons naar de koffers te brengen en dat is wel een beetje vreemd...de bus rijdt namelijk van het vliegveld af....maar gelukkig kan Rolly het checken bij de chauffeur en blijkt het allemaal normaal. De bus rijdt door een dorpje en brengt ons naar de andere kant van het vliegveld waar de koffers al snel van de band af rollen. Daarna worden we meteen doorgeleid naar een boot-terminal waar een luxe ferry ons opwacht voor de overtocht naar Boracay. Esther helemaal verbaasd want drie jaar geleden was er nog geen boot-terminal, laat staan een luxe ferry, het gaat dus goed met de ontwikkeling hier!! En dan zijn we rond een uur of een eindelijk op het gedroomde Bounty eiland, Boracay. Wit strand, blauwe zee, mooi hotel, vriendelijke mensen, tropische fruitcocktails en ga zo maar door! De kids liggen vrijwel direct in het water..en wij aan een biertje (behalve Mireille dan, die lust geen bier en houdt het op een colaatje), kortom genieten! Om een uur of zes in de middag zijn ook RK, Anna en Kendrick (zoon, schoondochter en kleinzoon van Rolly) gearriveerd om komende week vakantie te vieren met ons. Kleine Kendrick is onder de indruk van al onze vreemde hoofden maar weet al snel zijn grote neef Miguel te vinden wat natuurlijk vertederende plaatjes oplevert! Intussen heeft Luuk kennis gemaakt met de serveersters van de Beach Club die alles van hem willen weten, hoe het weer is in Nederland, hoe de scholen zijn, enzovoorts...Dan wordt het tijd voor avondeten, eenmaal opgefrist lopen we over het strand richting het dorp waar duidelijk te zien is dat Boracay toch echt wel een populaire badplaats is. De boulevard aan het strand is een aaneenschakeling van restaurants, cocktailbars, winkels en life entertainment..heel gezellig allemaal! Maar na zo'n lange dag vallen sommigen van ons zowat aan tafel in slaap, dus gaan we na het eten meteen terug naar het hotel...lekker slapen en morgen verder ontdekken!

• 06 Augustus 2017 - 18:35

Pl Nimwegen ,nellie :

6, 8 2017 zondag avond half 7 nu lekker jullie verslag aan het lezen wat een drukken dag hebben jullie gehad en een geweldig aankomst prachtig eiland het kan niet mooier alleen op een plaatje zeggen ze wel eens maar dit is echt en dan die bood ik kan mij niet Voorsteling geven ik denk zo,n kleine boot ik ben benieuwd naar de Foto,s en dan de Fam van Rolly wat leuk die er ook bij zijn gekomen dat is voor Rolly geweldig die dagen en dan onze Luuk ja wie valt nu niet voor hem met zijn lach geweldig en dan die Foto,s die er binnen zijn gekomen wat super eiland zeg we hopen dat jullie deze dagen heel veel plezier en veel geniet met de Fam en samen en ik zeg UITKIJKEN VELE GROETJES van ons op naar de volgende reis verslag xxx oma en opa