Van Los Banos naar Tagaytay - Reisverslag uit Tagaytay, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu Van Los Banos naar Tagaytay - Reisverslag uit Tagaytay, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu

Van Los Banos naar Tagaytay

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg Grupo

03 Augustus 2017 | Filipijnen, Tagaytay

Omdat we dinsdag zo lang op ons ontbijt moesten wachten was Rolly zo slim de bestelling woensdag alvast door te geven terwijl wij gingen douchen. Het liep als een zonnetje, maar dat konden we van het weer niet zeggen, veel regen! Het was een spannende tocht door overstroomde straten en steile bergweggetjes maar vroeg in de middag kwamen we aan in Tagaytay. Door het slechte weer was de vulkaan niet te zien, dus eerst naar het hotel. Omdat we verwacht hadden een dagje met de paarden op pad te gaan hadden we een luxe hotel met zwembad geboekt. En luxe was het! We voelden ons behoorlijk underdressed in korte broek met shirtje. Maar goed we hadden wel koffie met een gebakje verdiend dus op naar de lobby bar, waar een mariachi orkestje al zat te spelen. Daarna op naar het people's view park, om de vulkaan goed te kunnen bekijken. Gelukkig was het weer iets opgeklaard, zodat we mooie foto's konden maken. Op de terugweg even langs de mall om te winkelen en daarna terug naar het hotel voor het diner. We besloten vanavond op sjiek te gaan, iedereen had zich netjes aangekleed. Eerst een aperitiefje in de pianobar met een cocktail voor de dames. Daarna een heerlijk diner in de eetzaal. De bediening was subliem en de rekening bedroeg 17,50 pp, een duur diner voor onze Filipijns begrippen! Aangezien de kids ( onder supervisie van Mireille) op aangrenzende kamers sliepen zal daar ook nog wel een feestje zijn geweest, maar dat schrijven ze zelf nog wel!