Anti Polo - Reisverslag uit Nasugbu, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu Anti Polo - Reisverslag uit Nasugbu, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu

Anti Polo

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Grupo

11 Augustus 2017 | Filipijnen, Nasugbu

Nog 2 dagen te gaan...na de vermoeiende autorit van gisteren worden we wakker in een zonovergoten Thunderbird resort. Tijd voor een ochtendduik,
ik ben er als eerste maar het duurt niet lang tot we compleet zijn voor het ontbijt. Terwijl we eten bedenken we wat we zullen doen vandaag. Één ding is duidelijk, we willen géén lange busrit meer! Dus besluiten we in de buurt te blijven en kiezen voor een bezoek aan Antipolo. Antipolo staat bekend om haar kerk die elk jaar met Goede Vrijdag het nieuws haalt want hier wordt jaarlijks de kruistocht van Jezus levensecht uitgebeeld. En tevens staat hier het beeld van de zwarte Madonna. Op weg naar de kerk stoppen we bij een park (Hinulugang Taktak genaamd) met een mooie waterval. Daarna door naar de kerk, daar is het een drukte van belang en we krijgen meteen een beeld van hoe de Fillipijnen met hun doden omgaan want er zijn op hetzelfde moment twee begrafenissen gaande. Één (geopende) kist staat voorin de kerk en de tweede wordt binnengedragen en ondertussen blijft de deur open en kan iedereen gewoon naar binnen. Wij blijven uiteraard op afstand maar het is heel bijzonder om te zien hoe dat allemaal gaat. Na de lunch bij de Mac die pal tegenover de kerk ligt, lopen we nog even langs de stalletjes met kerkelijke souvenirs. We kopen wat kleinigheidjes en niet dat ik nu ineens gelovig ben maar een Sint Christoffel (die beschermt de reizigers) kan vast geen kwaad, zo vlak voor onze terugreis. Het wisselgeld gaat naar de bedelende kinderen, moeilijk om te zien maar hoort er helaas wel bij. Na de kerk is het weer tijd voor een Mall (groot winkelcentrum ), we leggen aan bij the City Mall van Antipolo, groot genoeg maar na de Mall of Asia in Manila valt alles in het niet. Toch weet Rolly goed te slagen, hij scoort maar liefst twee zomer-outfits en ook de kids doen wat aankopen, zoals een hoodie voor Miguel en zwarte gezichtsmaskers (de beste komen uit Azië) voor Joeske en Tessa. Inmiddels is het alweer donker buiten dus eten we wat om daarna weer terug te keren naar het hotel. In het hotel nemen Frank, Rolly, Esther en ik nog een kijkje in het Casino. Hier valt onze mond open, het blijkt namelijk niet zomaar een hotelfaciliteit te zijn maar een professioneel gokpaleis met enorme kroonluchters, hoogpolig tapijt en veel bling bling aan de muur. Het heeft ook een aparte ingang voor de lokale bevolking en het is er behoorlijk druk. Dat hadden we niet verwacht want in het hotel is niet veel volk. Rolly en Frank klappen er 300 pesos, omgerekend 5,25 euro tegenaan maar dit levert helaas geen winst op. We drinken nog een biertje en houden het daarna voor gezien.

• 12 Augustus 2017 - 19:21

Pl Nimwegen ,nellie :

12 ,8 2017 zondag 7uur s,avonds nou jullie hebben weer een druke dag gehad maar ook een prachtige dag een dag om afscheid te nemen van een pracht land en ook het geloof en dat is er bij dat volk hoor ik denk dat deze mensen nog heel erg gelovig zijn en mag je moet je ergens aan vasthouden en de kinderen hebben het weer goed gehad ja suzanne aan alles komt een eind aan na een super geweldige vakantie en ook een mooie reis verslag aller dagen wat ik geweldig vond en dat we er toch bij betrokken zijn ook al zijn wij zo ver weg maar toch hebben jullie mee mogen volgen met jullie vakantie en ik vond het geweldig hoor suzanne ik wil je bedanken voor je prachtig reisverslag we hebben genoten van alles wat jullie ons geschreven heb vele groetjes liefs van ons EN IK ZEG UITKIJKEN SAMEN XXX