Dag Manila en Luuk is jarig - Reisverslag uit Taal, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu Dag Manila en Luuk is jarig - Reisverslag uit Taal, Filipijnen van Grupo Sampu - WaarBenJij.nu

Dag Manila en Luuk is jarig

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Grupo

05 Augustus 2017 | Filipijnen, Taal

We zitten op de luchthaven te wachten tot we mogen instappen, mooie gelegenheid om even terug te blikken op de dag van gisteren. Het was natuurlijk Luuk zijn verjaardag en thuis betekent dit ontbijt op bed dus waarom dan niet roomservice bestellen als je in Manila bent, Luuk wist van niets en was dus best aangenaam verrast om op deze manier te worden gewekt. Intussen konden wij beneden de tafel in het restaurant versieren, leuk om zo 12 te worden! Na het ontbijt heeft onze trouwe chauffeur JR ons afgezet bij Intramuros, de oude stad in Manila, hier hebben we 2 rijtuigen met gids gehuurd die ons alles hebben verteld over het mini Vaticasn wat hier in stand wordt gehouden. De kathedraal van Manila is een kleine kopie van de Sint Pieter. De Filipijnen zijn zeer katholiek en hopen met heel hun hart dat de volgende Paus van Filipijnse afkomst zal zijn. Verder heb ik tijdens deze ticht geleerd dat de naam Fillipijnen afkomstig is van de Spaanse overheerser, Koning Filip de zoveelste, nooit bij stilgestaan. En zo leren we steeds meer over Rolly zijn thuisland! Na de rondleiding lekker gelunched bij restaurant "le Mitre" wat de Mijter betekent. Aan de foto's aan de muur te zien een zeer geliefde plek onder kerkelijke hoogwaardigheidsbekleders. Intussen was ook JR weer ter plaatse om ons naar park Rizal te brengen, slechts een paar kilometer verderop maar in het verkeer van Manila betekent dat al gauw een uurtje in de bus maar lopen is geen optie want het is erg warm en ook oogsten we best veel bekijks...vooral de jonge dames in ons midden. Park Rizal is een klein en mooi park genoemd naar de landelijke held Rizal, een arts die aan de wieg heeft gestaan van de wederopbouw na WO II. Vanuit het park hebben we een kort stukje langs de baai gelopen maar deze biedt helaas weinig moois, het strand ligt bezaaid met aangespoelde rotzooi en daartussen scharrelen hier en daar mensen rond op zoek naar iets bruikbaars en daar zijn we dan toch ook weer van onder de indruk. JR stond weer perfect op tijd op de afgesproken plek om ons naar the Mall of Asia te brengen, het grootste winkelcentrum van heel Azië. Hier vinden we onder andere de H&M, de Zara, Nike en Adidas. Miguel helemaal gelukkig met een officieel tenue van det Fillipijnse basketbalteam en de dames met hun aankopen bij H&M en Zara, kan gewoon binnen 30 dagen geruild worden, haha! Omdat het Luuk zijn verjaardag was micht hij kiezen wat we gingen eten. Hij koos voor sushi, een feest voor iedereen. Het personeel heeft nog voor hem gezongen waarna we per taxi terug zijn gegaan naar het hotel, inpakken voor Boracay!

• 05 Augustus 2017 - 17:46

Pl Nimwegen ,nellie :

5,8.2017, het is hier nu half 6 in de avond we hebben weer een prachtig reis verslag Suzanne wel jullie kunnen trots op Rolly zijn om zo zijn geboorte land aan jullie te delen nu weten jullie hoe het er allemaal voor staat in de Filepijen rijk en arm en wij doen af en toe nog mopperen maar dan hebben wij toch een rijkdom hier en die busjes waar jullie mee vervoert worden maar ja die mensen weten niet beter we hebben ook dat film gezien wat was Rolly bezorgt dat ze er toch allemaal waren en vertrokken we zijn hem echt dankbaar dat hij met zijn eigen taal toch goed over jullie waakt super en ook met die meiden ja hallo zeg dat zien ze niet alle dagen EN DAN MET ONZE LUUK ZIJN VERJAARDAG geweldig hoe die mensen voor onze luuk aan het zingen waren en dan nog roomservice voor hem met een prachtige foto en dan van morgen wifi nou dat vond ik wel zo prachtig onze Jordy heeft ons Boracay laten zien nou in een woord geweldig rust nu maar een beetje uit onder de palmbomen met strand en de blauwe zee geniet met z,n allen vele groetjes EN UITKIJKEN XXXVAN OMA EN OPA